fin

Jag känner dig, jag känner dig så väl.
Dina fasor, din smärta finns också i min själ.
Du är mitt kött och blod.
Du bär ett dyrbart namn, jag ger dig min kärlek utan villkor
Jag kommer göra allt jag kan.
Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,
när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Jag ska hålla dig i handen och vagga dig till ro.


Stort är mörkret nu.
Månen är itu,
men det är natten som gör dagen ljus.
Men mitt ljus är du.

Det finns ingen annan som kan ge mig lika mycket förtvivlan.
Och som är lika sann.
Du blir rädd för dina egna skuggor,
alla hot som aldrig når dig ger dig tårar ibland.

jag ska ge dig ett löfte,
och jag vet att du förstår mig.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Jag ska hålla dig  i handen och vagga dig till ro.

Om du tänker dig den skogsväg,
Där vi vandrar ibland.
Du och jag vandrar ner till vattnet.
Din hand är i min hand.

Se så långt där ner i djupet,
på botten av den sjön,
där finns en silverskatt som glimmar,
Så slumra in och dröm.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Jag ska vagga dig till ro, Jag ska vagga dig till ro.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0